در صورت تثبیت و اجرایی شدن میز خدمت، نظام اداری به سمت شفافیت، دقت و قابلیت کنترل بیشتر، حرکت خواهد کرد | پایگاه خبری ابتکار
جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷

در صورت تثبیت و اجرایی شدن میز خدمت، نظام اداری به سمت شفافیت، دقت و قابلیت کنترل بیشتر، حرکت خواهد کرد

انتشار: شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ / ساعت ۱۹:۱۴:۴۸ |
کد خبر: 22735 |
بازدید: 24 views |
بدون دیدگاه


فیروز

فیروزکوه – ابتکارورامین: فرماندار شهرستان فیروزکوه در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به نقش موثر اجرایی شدن میز خدمت در ادارات، افزود: در صورت تثبیت و اجرایی شدن میز خدمت، نظام اداری به سمت شفافیت، دقت و قابلیت کنترل بیشتر، حرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ما – فرماندار شهرستان فیروزکوه در این نشست ضمن گرامیداشت ایثار و فداکاری آزادگان و سالروز بازگشت این عزیزان در ۲۶ مرداد گفت: در ارائه عملکرد دقت شود که ساختار و نظم مشخص خود را داشته و به موارد و اقدامات شاخص توجه گردد و مقایسه عملکرد با گذشته در آن لحاظ شود.

وی با اشاره به فرآیند انتخاب مدیر و اداره برتر در این هفته گفت: در انتخاب مدیر و اداره برتر از طریق نظر مردم اقدام شود، زیرا این انتخاب حق مردم است و باید به نظرات آنها توجه شود و مدیران شهرستان نیز بهتر است برای تقدیر و انتخاب کارمند نمونه، نظر مراجعین دستگاه خود را گرفته و به عنوان مهمترین شاخص تأثیر گذار در انتخاب، به آن بنگرند.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به دستور دولت مبنی بر تشکیل و راه اندازی میز خدمت افزودند: شکل گیری میز خدمت با هدف رعایت حقوق مراجعان و پرهیز از سرگردانی شهروندان در طبقات  ادارات و دستگاه ها و راهنمایی و تکریم ارباب رجوع است و در دولت تدبیر و امید راه اندازی بستر دولت الکترونیک نیز با هدف کاهش رفت و آمد و مواجهه کارمند و ارباب رجوع تقویت شده است.

وی گفت: مجموعه فرآیندهایی که شما در حال انجام آن هستید و به مردم خدمت می دهید باید طبق موازین قانونی احصاء و جمع بندی شده و فرد مسئول میز خدمت در خصوص این موارد توجیه شده و در ابتدای کار مدارک مورد نیاز آن خدمت و زمان انجام آن به فرد مراجعه کننده ارائه گردد.

فرماندار شهرستان با اشاره به تأکیدات مکرر در جلسات شورای اداری شهرستان و ابلاغ بخشنامه راه اندازی میز خدمت به مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان یادآور شد: هر چه ارتباط مردم با کارکنان غیرمرتبط با خدمت درخواستی ارباب رجوع در ادارات کمتر باشد، احتمال بروز آسیب کمتر است که بر همین اساس کنترل مستمر و ارزیابی از نحوه عملکرد میز خدمت می تواند این آسیب را تا حد زیادی کاهش دهد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه به  ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد اشاره کرد و یکی از نتایج این اقدام را صرفه جویی در وقت مراجعین ، کاهش هزینه های جاری دستگاه ، سرعت و دقت در انجام کار برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم با مراجعه به میز خدمت در کمترین زمان ممکن با ارائه مدارک و مستندات و دریافت مدت زمان ارائه خدمت می توانند مطالبات و تقاضای خود را از مکانیزم تعریف شده و با سهولت پیگیری نمایند.

جمارانی گفت: ضرورت دارد  در اداره این میز از افراد زبده، توانمند، خوش برخورد و مسلط بر وظایف دستگاه، صبور و پیگیر استفاده شود تا توان پیگیری امور و راهنمایی های لازم را به مراجعین داشته باشند.

ایشان افزودند: تا زمانی که مدارک مورد نظر ارائه خدمت کامل نشد، درخواستی ثبت نمی گردد و پس از تکمیل مدارک درخواست ثبت شده و زمان ارائه خدمت به فرد متقاضی اعلام گردد و در بازه زمانی اعلام شده، پاسخگویی انجام شود و اگر در زمان اعلام شده، پاسخگویی و یا خدمت مورد نظر انجام نشد، نحوه دسترسی به مراجع رسیدگی به شکایات و بازرسی فرمانداری به وی اعلام شود.

وی با اشاره به نقش موثر اجرایی شدن میز خدمت در ادارات، افزود: در صورت تثبیت و اجرایی شدن میز خدمت، نظام اداری به سمت شفافیت، دقت و قابلیت کنترل بیشتر، حرکت خواهد کرد.

ایشان در ادامه افزودند: ادارات برنامه های خود را در این هفته با در نظر گرفتن تسهیلات و مشوق های ویژه برای مراجعه کنندگان تنظیم کنند و با توجه به تقارن ایام هفته دولت با اعیاد مبارک، شایسته است ادارات مرتبط، مسابقات و برنامه‌هایی برای افزایش نشاط اجتماعی در نظر بگیرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>