«ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ایران» موضوع چهارمین نشست “روابط عمومی؛ علم تا عمل” | پایگاه خبری ابتکار
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶

«ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ایران» موضوع چهارمین نشست “روابط عمومی؛ علم تا عمل”

انتشار: پنج شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶ / ساعت ۲۰:۳۶:۰۴ |
کد خبر: 19005 |
بازدید: 14 views |
بدون دیدگاه


تهران

تهران – ابتکارورامین: چهارمین نشست از سلسله نشست های «روابط عمومی؛ علم تا عمل» با موضوع «ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ایران» به همت دبیرخانه سلسله نشست های علمی و عملی روابط عمومی ایران روز دوشنبه یکم آبان ماه ۹۶ ساعت ۱۵:۳۰ در تالار ایوان شمس تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ما، سمیه نباتی – دبیرکل سلسله نشست های «روابط عمومی؛ علم تا عمل» به ضرورت های برگزاری نشست های علمی و عملی روابط عمومی ایران اشاره کرد و گفت: کمک به برقراری و ارتباط مؤثر و تعاملی با تصمیم گیران و تصمیم سازان در حوزه زیر بناهای روابط عمومی، کمک به ایجاد نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکتی در بین نهاد های علمی، بررسی خلاء های قانونی در حوزه روابط عمومی، پژوهشی و نهادهای مدنی روابط عمومی، کمک و بهره گیری از ظرفیت های موجود در جامعه برای ایجاد ارتباط تعاملی بین نهادهای علمی، مدنی و اجرایی روابط عمومی و معرفی و تجلیل از چهره های حقیقی و حقوقی به عنوان نماد وحدت در روابط عمومی در کشور یا منطقه یا جهان از مهمترین اهداف برگزاری این نشست ها است.

محمدرضا پارسیان گفت: روابط عمومی ایران در حالی ۶۵ سالگی خود را سپری می کند که همچنان از ۴ چالش و مشکل اساسی رنج می برد. چالش ساختاری، چالش آموزشی، چالش نیروی انسانی متخصص و حرفه ای و مهم‌تر از آن چالش فرهنگی و این آخری قابل تامل تر است، چرا که فرهنگ و فلسفه روابط عمومی در کشورمان در بین مدیران سطوح مختلف در بخش دولتی و خصوصی ناشناخته است.

پارسیان با اشاره به اینکه ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ایران بدون توجه کارشناسی به این چالش ها و رفع موانع به این منظور محقق نخواهد شد، اظهار داشت: دبیرخانه سلسله نشست های علمی و عملی روابط  عمومی ایران با همکاری انجمن روابط عمومی ایران در چهارمین نشست تخصصی خود  به بررسی ماهیت این چالش ها و چگونگی برون رفت از آنها خواهد پرداخت.

دبیرکل سلسله نشست های «روابط عمومی؛ علم تا عمل» گفت: این نشست با حضور مقامات دولتی و نمایندگان فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد و مدیران عامل دستگاه‌ها، مدیران عامل بانک‌ها، مدیران کل روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های غیر دولتی و کارشناسان، دانشجویان و اساتید، صاحب نظران و اندیشمندان و فعالان حوزه روابط عمومی و اعضای انجمن‌های تخصصی روابط عمومی کشور برگزار می شود.

او با اشاره به برنامه های این نشست گفت: در این نشست به موضوعاتی شامل نقش مدیران ارشد سازمان ها و صاحبان سرمایه در ارتقای جایگاه روابط عمومی، تفاوت روابط عمومی های برنامه ریز و روابط عمومی های برنامه روز، بررسی و ارایه نتایج بنچ‌مارکینگ چند کیس بین المللی موفق در حوزه روابط عمومی و نیز نقش قوه مقننه در ارتقای جایگاه حرفه روابط عمومی و رفع خلاهای قانونی از مهمترین پرداخته خواهد شد.

محمد رضا پارسیان در پایان گفت: در این نشست پروفسور محمد باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران، دکتر حسینعلی افخمی مدیر گروه روابط عمومی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، استاد میرزا بابا مطهری نژاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران، دکتر امیر خجسته نماینده مجلس و نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی و دکتر مونا رحمانی مدرس و پژوهشگر ارتباطات سخنرانی خواهند کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>